Fungsi Seksyen ;

  1. Melaksanakan urusan berkaitan pentadbiran am Jabatan seperti perkhidmatan perjawatan, tindakan tatatertib dan kerjaya kakitangan; 
  2. Melaksanakan urusan berkaitan kewangan Jabatan seperti gaji dan elaun, Anggaran Mengurus Tahunan, pembelian barangan dan perkhidmatan stor dan rekod serta audit dalaman;
  3. Memantau pelaksanaan HRMIS di Jabatan dan lapan (8) pentadbiran Pejabat Hutan Daerah iaitu Kuantan/Pekan/Maran, Rompin, Temerloh/Bera, Jerantut, Lipis, Bentong, Raub dan Cameron Highlands
  4. Mengemaskini data-data peribadi bagi semua perjawatan di Jabatan;
  5. Menyelaras penyediaan infrastruktur pelaksanaan HRMIS;
  6. Membantu menyelesaikan masalah pencen, cuti, isytihar harta, Sasaran Kerja Tahunan (SKT), Majlis Bersama Jabatan (MBJ) melalui sistem HRMIS;
  7. Memastikan semua data asas HRMIS disahkan dan sentiasa dikemaskini; dan
  8. Bertanggungjawab dalam aspek-aspek kutipan hasil yang meliputi premium, royalti, ses pembangunan hutan dan caj-caj lain serta laporan shuttle.

Info Jabatan

Jabatan Perhutanan Negeri Pahang
Tingkat 5, Kompleks Tun Razak,
Bandar Indera Mahkota, 25990 Kuantan,
Pahang, Malaysia.
Tel: +(609) 5732911
Fax: +(609) 5736152
Emel: forestry[at]pahang[dot]gov[dot]my

Map JPNP   Streetview JPNP   Instagram JPNPFacebookJPNP

Paparan & Statistik Pelawat

Paparan terbaik melalui Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi 1024 x 768 ke atas.
Laman Web ini menggunakan SUSUN ATUR RESPONSIF.

Kemaskini Terakhir : Khamis 02 Februari 2023.
Hari Ini 165
Semalam 294
Minggu Ini 1311
Bulan Ini 706
Jumlah Pelawat 333927
Test

sasasasasasasasa