Skip to main content

Bahagian Pengurusan & Sumber Manusia

  • Seksyen Pengurusan Sumber Manusia

    Seksyen Pengurusan Sumber Manusia

    Fungsi Seksyen ;

    1. Melaksanakan urusan berkaitan pentadbiran am Jabatan seperti perkhidmatan perjawatan, tindakan tatatertib dan kerjaya kakitangan; 
    2. Melaksanakan urusan berkaitan kewangan Jabatan seperti gaji dan elaun, Anggaran Mengurus Tahunan, pembelian barangan dan perkhidmatan stor dan rekod serta audit dalaman;
    3. Memantau pelaksanaan HRMIS di Jabatan dan lapan (8) pentadbiran Pejabat Hutan Daerah iaitu Kuantan/Pekan/Maran, Rompin, Temerloh/Bera, Jerantut, Lipis, Bentong, Raub dan Cameron Highlands
    4. Mengemaskini data-data peribadi bagi semua perjawatan di Jabatan;
    5. Menyelaras penyediaan infrastruktur pelaksanaan HRMIS;
    6. Membantu menyelesaikan masalah pencen, cuti, isytihar harta, Sasaran Kerja Tahunan (SKT), Majlis Bersama Jabatan (MBJ) melalui sistem HRMIS;
    7. Memastikan semua data asas HRMIS disahkan dan sentiasa dikemaskini; dan
    8. Bertanggungjawab dalam aspek-aspek kutipan hasil yang meliputi premium, royalti, ses pembangunan hutan dan caj-caj lain serta laporan shuttle.
  • Seksyen Sokongan Teknologi Maklumat

    Seksyen Sokongan Teknologi Maklumat

    Fungsi Seksyen:

    1. Mengurus pelaksanaan projek-projek ICT jabatan; dan
    2. Mengurus dan menyelenggara infrastruktur ICT Jabatan.